fredag 24 maj 2013

Att uppleva dagen efter diagnos

Dagen efter diagnos. Tankarna far runt och jag vet inte hur jag ska tänka kring att jag faktiskt är sjuk, utan att jag känner av det. Förutom tröttheten då.

Jag har blivit sjukskriven på heltid även nästa vecka och på halvtid veckan därpå, jag behöver tid att landa i att vara sjuk och ändå inte sjuk. Jag menar, mitt liv kan ju fortsätta nästan som vanligt även om det nu framöver kommer inkludera mediciner och läkarkontroller.
Jag ska också begära ett möte med läkaren på KS, jag behöver svar på ett stort antal frågor och till sist ska jag begära en "second opinion" eftersom mina prover inte är entydiga vad gäller autoimmun hepatit. Via en blogg har jag hittat en FB-grupp för oss med sjukdomen och där har jag redan lärt mej en hel del och hunnit presentera mej.


Jag har en helt underbar läkare på vårdcentralen som mellan raderna sa att hon var lite förundrad över att jag inte fått någon kontakt på sjukhuset eller tid för samtal.
Hon har full förståelse för hur jag mår nu och diagnosen i läkarintyget är Akut stressreaktion och det är precis så det känns nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje kommentar är värdefull för mej. Tack!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...